משמעות ההצלחה בלימודים
המסגרת הלימודית היא מסגרת משמעותית ביותר להתפתחות הרגשית של כל ילד וילדה. זו מסגרת רבת שנים ושעות, שבה נדרשים ילדינו, כבר בהיותם רכים בשנים, לספוג את המיומנויות הבסיסיות הנחוצות להם לחיים ומעבר לכך לקלוט ולהכיל הררי מידע מורכב, מגוון, מפולפל ומאתגר, שלא תמיד עומד בראש מעייניהם.
אחריות כבדה ביותר מוטלת על כתפי העוסקים בהוראה ובחינוך ועל ההורים: לגרום לכך שהמסגרת הלימודית תיתפס בעיני הילד/ה, בעיקר בצעדים הראשונים, כמסגרת חווייתית, מהנה, נעימה, חמה, מכילה ומסקרנת. מחובתנו לדאוג לכך שהמסלול הלימודי הארוך והמייגע לעיתים, יעניק לילדינו, לא רק מידע אינסופי, אלא אמונה רבה בעצמם וביכולתם הלימודית.
למידת ההצלחה של ילדכם במסגרות הלימודיות תהא השפעה רבה על הדרך בה הוא יתפוס את עצמו בעיני רוחו וכל עתידו ייצמח או יקרוס בזכות או בגלל הדימוי העצמי שהוטמע בו. לילד הרואה את עצמו כתלמיד מוצלח יש סיכוי רב יותר להצליח בכל תחום בחיים, מאותו ילד שאינו רואה את עצמו כך. לדימוי העצמי הגבוה או הנמוך יש נטייה חסרת פשרות: להתגשם שוב ושוב.
הגורמים לקשיי למידה
בשלות
הלמידה נחשבת לתפקוד הקוגניטיבי הגבוה והמורכב ביותר של המוח. בשנה הראשונה והשנייה ללימודים,
לא כולם בשלים לתהליך המורכב הזה באותה מידה. ישנם ילדים הזקוקים למעט יותר זמן ועם גישה מיטיבה ומידה רבה של סבלנות מצד המורים וההורים הקשיים הללו יחלפו בבוא העת.
נסיבות סביבתיות
חוויות שליליות שילד חווה בסביבתו הקרובה, דהיינו במשפחה, או במסגרת הלימודית עצמה, ישפיעו על המערכת הרגשית של התלמיד/ה, על מידת הקשב והריכוז ועל המוטיבציה שלו ללמוד ולהתקדם בחיים. התייחסות טיפולית מעמיקה לסיבה החיצונית שיצרה את הקושי תתרום רבות לצמצום הפער הלימודי בין התלמיד/ה לסביבתו/ה.
לקויות למידה
אלו קשיים הנובעים מגורם קוגניטיבי פנימי שאין לו קשר לאינטליגנציה של הילד/ה. יש מגוון גדול של לקויות למידה, הבאים לידי ביטי בדרכים שונות ובדרגות שונות. לקות הלמידה השכיחה ביותר (80%) היא הלקות בקריאה הקרויה: דיסלקציה. זיהוי מוקדם של לקות למידה וטיפול הולם שלא יותיר בצד את הפן הרגשי יחסכו מהילד/ה שנים רבות של תסכול וסבל רב.
הטיפול במסגרת ‘שערי הצלחה’
בשערי הצלחה אנחנו נותנים מענה לקשיים הרגשיים הגורמים לקשיי הלמידה או נובעים מקשיי הלמידה.
וכשיש צורך אנחנו דואגים לחבר בין גורמים ולמצוא פתרון הולם לקושי הלימודי עצמו.
לקביעת דרכי הטיפול אנו עורכים שני אבחונים מדויקים וממצים:
- אבחון דידקטי
- אבחון מוקסו
באמצעות אבחון המוקסו אנו בודקים 4 פרמטרים: קשב וריכוז, תזמון (משליחת הפקודה על ביצוע המשימה) אימפולסיביות והיפראקטיביות. לילדים הלוקחים כבר תרופה לקשב וריכוז אנו ממליצים לעשות שתי בדיקות: האחת עם התרופה והשנייה בלעדיה.
המבחן נותן את כל האותות הנדרשים לפיענוח מקצועי של קשיי הלמידה וההתנהגות של הילד. לאחר הפיענוח אנחנו מחליטים האם יש לשלוח את הילד/ה לנוירולוג ופותחים מצדנו בטיפול התומך – הרגשי.
המחויבות שלנו
אנו, צוות ‘שערי הצלחה’, מחויבים ליצור לכל ילד וילדה החווים קושי לימודי, בין אם הגורם לכך הוא חיצוני או פנימי, סולם הזדמנות חדש וגבוה לחיים. אנו מחויבים לחולל נס בדימוי העצמי הנמוך של כל הנתקלים בקשיי למידה ולהעניק להם חוויות מתקנות שבהן הם יחוו הצלחות רבות שתאפשרנה להם לגשת ללימודים מנקודת מבט של הערכה עצמית גבוהה. אנו מחויבים לפתוח בפני כל ילד וילדה את שערי ההצלחה!