טופס התייעצות שכוי

טופס התייעצות מקצועית

הורים יקרים! ראשית, מעריכים אנו את פנייתכם למוקד ‘שכווי’, מוקד האבחון וההכוון החינמי של ‘שערי הצלחה” מתוך דאגה כנה לגורל ילדכם. בטוחים אנו כי תהיו שותפים פעילים לכל אורך הדרך אותה נעשה יחד למען הצלחת ילדכם-יקירכם.

מצ”ב שאלון מקצועי ומקיף, שנבנה במאמץ משולב של טובי המומחים ב’שערי הצלחה’, ומטרתו אחת: לתת את מירב הכלים שיסייעו למאבחן שלנו, לזהות במהירות המרבית את מוקד ושורש הבעיה עמה מתמודד ילדכם, למפות את כוחותיו ותכונותיו, ולכוון את התהליך הטיפולי הנדרש.

לאור זאת, חשוב מאוד שתעברו על השאלון בשימת לב ראויה ובכובד ראש. מלאו את כל פרטיו, גם אם הם נראים לכם שוליים או בלתי רלוונטיים. התמונה המלאה העולה מכל רכיבי השאלון היא שתביא את הצלחת האבחון, כמו גם ההכוון הטיפולי בהמשך. אם ישנם אבחונים שנערכו לילד בעבר, צרפו גם אותם, גם אם לא נראה לכם שיש בהם צורך.

חשוב לציין כי כל המידע חסוי ודיסקרטי כמתבקש בערכי התורה וע”פ נוהלי החוק

ברכת הצלחה ורוב נחת

אלי ברמן עו”ס ויועץ חינוכי MA

מנהל מקצועי

שאלון כללי הורים

פרטי הילד והמשפחה:

התפתחות הילד: (פחדים, מופנמות, התפרצויות, רגישות יתר, פגיעות או התנהגות מוחצנת כגון חוצפה, בעיות התנהגות בבית ובת"ת או בישיבה, אלימות, קושי להסתגל למסגרות, קושי רוחני וכו')

סיבת הפנייה:
מהלך ההיריון והלידה, סיבוכים בלידה, מומים מולדים וכו' (לפרט).

התפתחות כללית של הילד מהלידה ועד היום (צייני גם מתי התחילו הקשיים בכל תחום שהוא):


מבחינה מוטורית קפיצה, קפיצה על רגל אחת, רכיבה על אופניים וכד'.





בדיקות שהילד\ה עבר\ה:
בדיקות שמיעה, ריאה, מיקוד ואחרות אם נערכו בדיקות יש לציין מתי, ומה היו התשובות עליהן:






אבחונים שנערכו (התפתחותי, דידקטי, קשב וריכוז, פסיכולוגי וכו'): נא לפרט ולצרף את האבחונים בסוף הטופס

אופי הילד\ה (רגישויות, פחדים ומצבי רוח, מוטיבציה, התפרצויות, מופנמות, תקשורת או רגשיות אחרות):

כישרונות וכוחות, העסקה עצמית, תחביבים, מנהיגות, עשיית חסד.

במסגרת הלימודית (סמכות ומשמעת למלמד, הקשבה לשיעורים, ציונים ממוצע שנה אחורה, תלונות מהמחנך):



בבית ובסביבתו:












בבית ובסביבתו:


א.

שאלה תשובה
האם הילד/ה מתקשה להסתגל למעבר בבגדים בעונות השנה? כןלאאחר
האם לילד/ה מציק פתקת של בגד, או תפר בבגד? כןלאאחר
האם הילד/ה אוהב לשמוע קלטות וכו' בקול גבוה או נמוך במיוחד? כןלאאחר
האם הילד/ה נרתע ממגע? כןלאאחר
האם הילד/ה מתלכלך בעת פעילות כמו צביעה, אכילה וכו'? כןלאאחר
האם הילד/ה מחבק, מנשק, מחזיק חזק חפצים? כןלאאחר
האם הילד/ה נגעל מלכלוך, מחומרים כמו קצף, חול, חימר וכו' כןלאאחר
האם הילד/ה אוהב מים? כןלאאחר

ב.

האם חלק מהתסמינים האלו או כולם מאפיינים את הילד? תשובה
בכי בתגובה לכל תסכול גם הקטן ביותר כןלא
אלימות חוזרת שוב ושוב כןלא
כשהילד לא ליד הורים הוא חסר ביטחון כןלא
כשהוא כועס או מתוסכל הוא מסתגר ומתרחק כןלא
אי אפשר לנחמו או להרגיע אותו כשהוא כועס, שתיקה, הסתגרות כןלא
אמירות כמו: הכל בסדר, הכל טוב, אף פעם אינו מראה כעס גם כשיש כןלא
אמירות כמו: הכל בסדר, הכל טוב, אף פעם אינו מראה כעס גם כשיש כןלא
כאבים פיזיים ללא סיבה גופנית ממשית כןלא
מחלה שחוזרת על עצמה שוב ושוב כןלא
בדידות אין לו חברים כןלא
קשיים לווסת דחפים וכעסים כןלא
קושי בדחיית סיפוקים, כל דבר רוצה עכשיו כןלא
קשיים באכילה - הפרעות אכילה כןלא
קשיים בשינה – הפרעות שינה כןלא
סיוטים וחלומות מחושך מחיות , ממעלית , מביה"ס מאנשים וכדו' כןלא
קשיים לקבל הצלחות קטנות מידי )פרפקציוניזם( כןלא
סימנים של התנהגות כפייתית )נטילת ידיים מוגזמת, הקפדת יתר על מילים בתפילה וכו' כןלא

ג.

האם לפעמים? תשובה
לא שם לב לפרטים או עושה שגיאות רשלניות בלימודים, בעבודה וכד' בכלל לאלעיתים רחוקותלעיתים קרובות
מתקשה לשמור על הקשב במטלות או במשחק בכלל לאלעיתים רחוקותלעיתים קרובות
נראה כמי שאינו מקשיב כאשר מדברים עליו בכלל לאלעיתים רחוקותלעיתים קרובות
אינו עוקב אחר הוראות ומתקשה להשלים מטלות, כגון עבודות ביה"ס ומטלות בעבודה לא כתוצאה של מרדנות או של חוסר הבנה של מטלות? בכלל לאלעיתים רחוקותלעיתים קרובות
נמנע, סולד או אינו מגלה עניין בפעילויות שדורשות מאמץ שכלי ממושך בכלל לאלעיתים רחוקותלעיתים קרובות
מאבד דברים שדרושים למטלות או לפעילויות כמו עפרונות, מחברות וכד' בכלל לאלעיתים רחוקותלעיתים קרובות
מוסח ע"י גיריים חיצוניים בכלל לאלעיתים רחוקותלעיתים קרובות
שוכח לבצע פעילות יומיומית בכלל לאלעיתים רחוקותלעיתים קרובות
מזיז את הידיים או הרגליים ומקפץ בכיסא בכלל לאלעיתים רחוקותלעיתים קרובות
עוזב את כיסאו בכיתה או במקומות אחרים בהם יש ציפייה שיישאר לשבת בכלל לאלעיתים רחוקותלעיתים קרובות
רץ ומטפס במצבים בלתי הולמים בכלל לאלעיתים רחוקותלעיתים קרובות
מתקשה להעסיק את עצמו בפעילות פנאי או במשחק שקט בכלל לאלעיתים רחוקותלעיתים קרובות
מדבר ללא הפסקה בכלל לאלעיתים רחוקותלעיתים קרובות
פולט תשובות לפני תום השאלה בכלל לאלעיתים רחוקותלעיתים קרובות
מתקשה לחכות לתורו בכלל לאלעיתים רחוקותלעיתים קרובות
קוטע דברי אחרים או מפריע להם בעיסוקיהם, מתפרץ לשיחות ומשחקים בכלל לאלעיתים רחוקותלעיתים קרובות
מתקשה למלאות אחר הוראות שנתנו לו בכלל לאלעיתים רחוקותלעיתים קרובות
מתקשה בארגון מטלות ופעילויות בכלל לאלעיתים רחוקותלעיתים קרובות


להורדת הטופס ושליחתו במייל/פקס לחץ כאן