הצצה לעולם הרגשות של ילדים עם קשיי קשב וריכוז
כועס, עצוב או משועמם | מתקשה ברכישת מיומנויות חברתיות |
נאבד בתפקוד החברתי ובקשר עם בני גילו | לא מוכן לגשת ולשחק
עם ילדים בגינת השעשועים | אף פעם לא מוזמן לחברים |
מתקשה במשחקי ילדים שיתופיים
ילד המתמודד עם קושי רגשי הוא לא רגוע, הראש והלב אינם פנויים למצב למידה.
ויש ילד שמתקשה ללמוד ולהתרכז ולקצור הצלחות וזה גורם לקושי רגשי.
כלומר לפעמים הקושי הרגשי מביא להפרעות קשב וריכוז, ולפעמים הפרעות קשב וריכוז מביאים לקושי רגשי.
ישנם גם ילדים רבים המתמודדים עם קשיים כאלו אך לא מעוררים את תשומת הלב של המורה, ולכן ההורים לא תמיד מעודכנים על כך, לדוגמה ילדים שקטים ומרחפים שאינם מפריעים למהלך השיעור התקין, או ילדים בעלי קליטה מהירה שמצליחים להגיע לציונים לא גרועים על אף הקושי בקשב גם הם צוברים רגשות שלילים ותסכולים.
אין הבדל בסבל של הילדים, לשניהם קשה. אך יש כן הבדל במטרות וצורת הטיפול הנצרך. ע”פ מודל המוקסו נוכל להבדיל מה הם סוגי הקשיים מבין 4 האופציות
1. קשב 2. תזמן 3. אימפולסיביות 4. היפראקטיביות
נתמקד בבעיית הקשב ועל תהליך הרגשי העובר על הילד.
פיני ילד חינני, מתקשה לשבת ולהקשיב ברצף > מפחד מהרגע שאבא יבחן אותו > בחרדה מהמבחן אצל המנהל > מקבל ציונים נמוכים > לא יוצלח מול הכיתה > ביזיונות מהמחנך > הרגשת כישלון כללי > מצב רוח ירוד כללי > ביטחון עצמי ירוד.
תוצאת מצב הרוח תהיה 0-3.
ולהלן נתונים כלליים: 25% מהילדים סובלים מקשיי קשב וריכוז, ועוד 15% סובלים מקשיים בתחושה, כישורי חברה, מוטוריקה, גורמים אלו מביאים לקושי בקשב וריכוז ולא לכל הקשיים נכון או יועיל ריטלין.
לכן חשוב כל כך אבחון המוקסו כדי שנבין את מניע הקושי ונמצא את דרך הטיפול הנכון,
הטיפול הרגשי תמיד יועיל להתמודדות עם החיים, בו הילד יקבל בטחון עצמי וכלים לשליטה ואיפוק, כך יוכל הילד להתרכז ולהצליח בלימודים